Marketing gaat de komende jaren naar digital first. Onderzoek van Gartner laat namelijk zien dat tegen 2025 80% van de B2B-salesinteracties tussen leveranciers en kopers zal plaatsvinden via digitale kanalen. Nu babyboomers met pensioen gaan en millennials doorgroeien naar belangrijke besluitvormingsposities, zal een digital first koophouding de norm worden.
Aangezien klanten steeds meer digitaal leren en kopen, wordt Sales slechts een van de mogelijke verkoopkanalen. Kopers besteden nu al slechts 17% van hun tijd aan het ontmoeten van potentiële leveranciers, wanneer ze een aankoop overwegen. Met steeds minder face-to-face tijd zullen digitale kanalen meer en meer de boventoon gaan voeren.
Hierdoor wordt de rol van Marketing de komende jaren veel belangrijker en dus ook de zichtbaarheid van die inspanningen. Tegelijkertijd zal het belang van lead nurturing-programma’s verder toenemen. Enerzijds om prospects digitaal te helpen in hun beslissingsproces; anderzijds om lauwe leads op te warmen en te versnellen naar leads die klaar zijn voor een gesprek met Sales. Hoe zorg je als Marketeer dat je leads een waardevolle ervaring biedt?
Omdat veel ICT-Marketeers hiermee te maken hebben, organiseren wij een Digital Round Table met als thema: “Welke impact heeft Digital First op de samenwerking tussen Marketing en Sales?” Deze digitale kennissessie wordt gehouden op woensdag 2 juni van 10.00-11.30 uur. Wij nodigen de leden van ons Kennisnetwerk ICT-Marketeers graag uit om nieuwe inzichten te krijgen en kansen te ontdekken door te sparren en discussiëren met vakgenoten. Kom je ook online kennis en ervaring delen?
Onderwerpen:
- Waar vindt de grootste verschuiving plaats tussen Marketing en Sales als gevolg van een digital first strategie?
- Waar zit of zal de kloof zitten tussen Marketing en Sales? Kan een coördinerende Inside Sales daar een rol in spelen, als schakel tussen Marketing en Sales?
- Op welke wijze dient Sales contacten overhandigd te krijgen of hoe wil Marketing dit overdragen en borgen?
- Welke rol spelen content en marketing automation bij het aanspreken en versnellen van leads?
Aanmelden:
Aanmelden kan kosteloos door contact op te nemen met Kevin van Beurden via kevin.van.beurden@heliview.nl of 076 – 800 60 15. Deze Round Table is alleen toegankelijk voor leden van het Kennisnetwerk ICT-Marketeers. Er is plaats voor 10-12 deelnemers.
RESERVEREN
Online reserveren is niet mogelijk voor dit evenement.