Digital Round Table “Welke impact heeft Digital First op de samenwerking tussen Marketing en Sales?”

26 mei 2021
Tijd: 10:00 - 11:30

Marketing gaat de komende jaren naar digital first. Onderzoek van Gartner laat namelijk zien dat tegen 2025 80% van de B2B-salesinteracties tussen leveranciers en kopers zal plaatsvinden via digitale kanalen. Nu babyboomers met pensioen gaan en millennials doorgroeien naar belangrijke besluitvormingsposities, zal een digital first koophouding de norm worden.

Aangezien klanten steeds meer digitaal leren en kopen, wordt Sales slechts een van de  mogelijke verkoopkanalen. Kopers besteden nu al slechts 17% van hun tijd aan het ontmoeten van potentiële leveranciers, wanneer ze een aankoop overwegen. Met steeds minder face-to-face tijd zullen digitale kanalen meer en meer de boventoon gaan voeren.

Hierdoor wordt de rol van Marketing de komende jaren veel belangrijker en dus ook de zichtbaarheid van die inspanningen. Tegelijkertijd zal het belang van lead nurturing-programma’s verder toenemen. Enerzijds om prospects digitaal te helpen in hun beslissingsproces; anderzijds om lauwe leads op te warmen en te versnellen naar leads die klaar zijn voor een gesprek met Sales. Om dit laatste te realiseren wordt ook de positie van een coördinerende Inside Sales, als schakel tussen Marketing en Sales, steeds noodzakelijker. Deze kan leads kwalificeren, daar lessen uit trekken en de feedback terugkoppelen aan de Marketing en Sales verantwoordelijken.

Omdat veel ICT-Marketeers hiermee te maken hebben, organiseren wij een Digital Round Table met als thema: “Welke impact heeft Digital First op de samenwerking tussen Marketing en Sales?” Deze digitale kennissessie wordt gehouden op woensdag 26 mei van 10.00-11.30 uur. Wij nodigen de leden van ons Kennisnetwerk ICT-Marketeers graag uit om nieuwe inzichten te krijgen en kansen te ontdekken door te sparren en discussiëren met vakgenoten. Kom je ook online kennis en ervaring delen?

Onderwerpen:

  • Hoe worden kwalitatieve inzichten bij een digital first strategie verzameld en gevalideerd? En kan dat met beschikbare resources of moet daar iets nieuws voor ingericht worden?
  • Waar vindt de grootste verschuiving plaats tussen Marketing en Sales als gevolg van een digital first strategie?
  • Waar zit of zal de kloof zitten tussen Marketing en Sales? En wat is daar de reden van?
  • Op welke wijze dient Sales contacten overhandigd te krijgen? Hoe wil Marketing dit overdragen en borgen?

Aanmelden:

Aanmelden kan kosteloos door contact op te nemen met Kevin van Beurden via kevin.van.beurden@heliview.nl of 076 – 800 60 15. Er is plaats voor 10-12 deelnemers. Bij meer belangstelling worden er extra sessies ingepland.

RESERVEREN

Online reserveren is niet mogelijk voor dit evenement.

Terug
<< feb 2024 >>
mdwdvzz
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2 3