Afgelopen decennia is de zorg sterk gedigitaliseerd. Een gemiddeld ziekenhuis heeft vandaag de dag met meer dan tweehonderd IT-systemen te maken: van data-opslag tot internet en ziekenhuisnetwerk en van zorgmail tot EPD. Dat zorgt ervoor dat IT-storingen grote gevolgen kunnen hebben. Hoewel ieder ziekenhuis zich bewust is van het feit dat IT-problemen een keiharde impact hebben op de primaire zorgprocessen, komen grootschalige en langdurige IT-storingen nog steeds (te) vaak voor. Hoe kunt u het aantal storingen minimaliseren?
Met alle nieuwe innovaties rondom beeldbellen, eHealth en extramuraal (samen)werken wordt de afhankelijkheid van IT binnen het ziekenhuis alsmaar groter. Uitval van systemen heeft steeds meer directe gevolgen voor de patiëntveiligheid. Het is niet voor niets dat de OVV ziekenhuizen adviseert om meer aandacht te besteden aan het voorkomen en bestrijden van IT-uitval en de gevolgen hiervan.
Het honderd procent voorkomen van IT-storingen is onmogelijk. Hoe kunt u borgen dat kritische zorgprocessen blijven functioneren?
En hoe zorgt u ervoor dat ook na software-updates, nieuwe releases of toevoeging van nieuwe componenten u niet voor verrassingen komt te staan? Meten is weten, maar hoe zorgt u voor goede monitoring zodat u het aantal storingen binnen het ziekenhuis kunt minimaliseren?
Omdat veel organisaties met deze uitdagingen te maken hebben, organiseren we de Round Table: “IT-storingen in het ziekenhuis: voorkomen is beter dan genezen!”
Deze kennissessie wordt gehouden op dinsdag 20 september 2022 van 10.00 tot 13.00 uur. Tijdens deze sessie nodigen wij u uit te sparren en te discussiëren met uw vakgenoten. Wij helpen u graag nieuwe inzichten te krijgen en kansen te ontdekken door het delen van kennis en ervaringen.
Onderwerpen:
- Voorkomen is beter dan genezen; op welke wijze kunt u het aantal storingen binnen het ziekenhuis minimaliseren?
- Hoe voorkomt u verrassingen na updates en wijzigingen aan de (werkplek)infrastructuur?
- Hoe zorgt u dat het bestaande applicatielandschap geen belemmering vormt voor innovaties?
- Inzicht in de prestaties van de werkplekomgevingen – op welke wijze stimuleert u de productiviteit en voorkomt u piekbelasting van de servicedesk?
Deze Round Table wordt mede mogelijk gemaakt door kennispartner Login Consultants. Vanuit hun specifieke expertise en ervaring met de discussiethema’s delen zij graag tijdens de inhoudelijke discussie kennis en ervaringen met u.
RESERVEREN
Er zijn geen plaatsen meer voor dit evenement. Als u nog wel inschrijft wordt er contact met u opgenomen indien er plaatsen beschikbaar komen.